astridnkamila

Croatia, baby!

Kategori: Allmänt

 
God dag, eller ska man säga godnatt? Hur som helst, jag är supertaggad? Vet ni varför? Ehh juste har ju inte berättat om det hehe..På onsdag/torsdag nästa vecka ska jag åka till Kroatien!!! Ni som inte vet var det ligger, kolla i en atlas! Dolore och jag var där för några år sedan men nu ska jag och hela glada familjen dit. Vi ska till Vrsar, Istrien (norra Kroatien). Vad jag har sett på bilder så ser det verkligen mysigt och sådär genuint ut! Vi ska bila ner och bara det kommer bli ett äventyr! Vi ska stanna i två hela veckor och jag håller tummarna för att det ska bli sol varje dag :) och visst kommer det säkert bli tråkigt att bara ligga och sola hela tiden så därför ska vi på olika utflykter som att vi åker över till Italien (åh underbara Italien!) till Venedig, staden som sjunker några centimeter varje år! Sen ska vi vandra i de Sloveniska bergskedjorna m.m. Det kommer bli mycket pizza och fisk (mums filibaba!), foton och förhoppningsvis kommer jag hem brun som en pepparkaka med flera minnen att dela av mig med här på bloggen! Någon av er som har varit i Kroatien??
 

Imorgon ska jag ta en tur in till stan för att kolla på en present åt Anja-Ganja (ta inte illa upp bengfuh) hon fyller år på onsdag och jag tycker alla kan gå in på hennes blogg --->http://anjaakarlsson.blogg.se/ och säga grattis! Min fina lilla marskatt! ♥ Kärt barn har många namn lyder det ju och ja, Anja har verkligen många namn! 
 
Men nu ska jag dra mig tillbaka, Godnatt folket! 
 
               
                
 
Bergskedjan i Slovenien, det är en jättegullig liten stad som ligger på ön omringad av en stor sjö. Vackrare utsikt får man leta efter!
 
 

Kommentarer

  • Anja säger:

    hahah , alltid lika sööt :** ♥

    Svar: Haha du är gullunge! ;* <3
    Astrid och Kamila

    2012-07-18 | 10:17:26
    Bloggadress: http://anjaakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här: